Monday, November 19, 2012

Aku bersyukur atas hidup aku sekarang. Ada mak. Ada ayah. Ada kakak. Ada adik. Ada rumah. Ada kereta. Ada pakaian. Ada kawan. Semua lengkap walaupun tak sempurna. Tapi bila aku fikir saudara aku dekat Palestin, ada tak dia rasa semua yang aku ada sekarang ni? Ada tak dia senyum gembira dengan hidup dia sekarang? Ada tak dia pejam mata lena tanda mati sementara? Tak. Hidup dia tak aman macam aku. Hidup dia tak indah macam aku. Hidup dia tak selesa macam aku. Ni semua punca angkara Zionis laknatullah. Orang yang layak digelar anjing. Tak berperikemanusiaan. Sedangkan anak kecil umur baru setahun dicederakan. Dibakar. Inikan lagi orang dewasa. Mati. Mayat gelimpangan. Bandar Gaza dibedil. Sedih. Sedih tengok gambar satu persatu. Tapi aku tak mampu buat apa. Hanya mampu doa. Doa. Doa. Pasal boikot barangan Israel tu tak nak masuk campur. Tak tahu kesasihan cerita, jangan memandai buat kesimpulan merata. Jadi senyap. Doa.

No comments:

Post a Comment